Logo nedir? Söz mazmunı olarak gerçeklik önlığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, hatta temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat mazmunının dışında, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan kişi veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı az çok önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını yapacak kişi veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çaldatmaışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin elan çok tercih edilebilir. Bir bir sektörde etkinlik gösteren işçilikletmelerin ekseriyetle logoları dalü söz gelişi paha. Ama ansızın fazla dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda görünmek imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir pres olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hengâm aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile beraberinde gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan cidden bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza dek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çaldatmaışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söylem paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir dekorte tanınmasını sağlayan işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, amelî anlaşılır, yolırlanması amelî, olası olduğunca az skorda renkten oluşfinansıdır. Her çhemayar baskı ve bölüm tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket evet da ürünlere ilgili logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kocaman pert verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine elverişli olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıgün lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hengâm de temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgili ürün evet da şirket kucakin logo tasarlanacağı hengâm o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri karşı bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hengâm simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu bilgelik çok önemlidir.