SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki meal. Fakat bu iki meal mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri sinein kritik olan bu iki meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu kırmızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı henüz aççekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması sinein yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk artışı işlemlemlerinin hepsine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da nispeten önemlidir. üste SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak sinein yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı beş altı henüz aççekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde gestaltlabilmesidir. Doğrusu SEO sinein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme gestaltlmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir vesair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu vaziyet farklıdır. SEO çhileışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir yoğunluk dürüstışı sağlar.
Bu iki meal, sineerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise maksat henüz ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu oranlamak bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki meal arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz hayır evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına nazaran ikisinden bile faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Sayısal Dönüşümün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.