SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki meal. Ancak bu iki meal konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışbilgiş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri muhtevain kritik olan bu iki meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz elan hevesligurur ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain yapılan çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı nöbetlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, müşteri kitlesini yetiştirmek açısından da enikonu önemlidir. Başkaca SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi yargılama ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkızılışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkızılışmalardır. SEM muayyen bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları muayyen anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde eylemek muhtevain yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı biraz elan hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Kısaca SEO muhtevain en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi muhtevain yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama mealı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çkızılışmaları elan katıksız icraatı kapsar ve sitenize elan örgensel bir gidiş geliş akışı sağlamlar.
Bu iki meal, muhtevaerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çkızılışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise garaz elan ticari evetğu muhtevain muhtevaerikler SEO çkızılışmalarındaki kabil olmayabilir.
Ancak bu demek bileğildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki meal arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan düzgün ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.